Het kopen van software is geëvolueerd. In plaats van te kijken naar IT-compatibiliteit of key performance indicators (KPI’s), gebruiken mensen gratis proefversies om te bepalen of een product de moeite waard is om te adopteren. En als het een ja is, vertellen ze hun baas om het te kopen.
Naarmate deze productgestuurde golf groter wordt, wordt het concept van op gebruik gebaseerde prijsstelling steeds aantrekkelijker voor softwarebedrijven. Of het nu puur gebruiksgebaseerd is (per API, per aanroep, per transactie, Gigabyte, enz.) of hybride (vooraf abonnementsgeld en vervolgens een gebruikstarief), deze factureringsstrategie is momenteel een hot topic.
Het op gebruik gebaseerde prijsoverzicht
Of u nu probeert te achterhalen of dit model geschikt is voor uw product of dat u er al gebruik van maakt, dit draaiboek van OpenView is essentieel om te lezen.
Op gebruik gebaseerde prijzen 2.0
Als vervolg op The Usage-Based Pricing Playbook gaat dit artikel in op waarom prijzen op basis van puur gebruik niet voor elk product gelden en hoe niet alle uitbreidingsinkomsten gelijk worden gecreëerd.
Lancering van een op consumptie gebaseerd prijsmodel: wat, waarom en hoe?
Zuora’s Product Management Director, Lucasz Weber, vertelt ons waarom op consumptie gebaseerde prijzen een “win-win” zijn voor klanten en de industrie, zolang het maar goed wordt gedaan.
Prijs afstemmen op gebruik: barrières aan de voorkant verminderen met op gebruik gebaseerde prijzen
Van technologische vooruitgang tot de belofte om latente vraag te ontsluiten, Deloitte onderzoekt waar het disruptieve potentieel van dit prijsmodel vandaan komt.
7 redenen waarom op gebruik gebaseerde prijzen de toekomst van SaaS zijn
Forma.ai helpt ons enkele van de redenen te begrijpen waarom op gebruik gebaseerde prijzen blijvend zijn.
Financiële gevolgen
De opkomst van op gebruik gebaseerde inkomsten
Anthony Cessario, VP van Verticals en GTM Solutions bij Clari, legt uit waarom hij gelooft dat de toekomst van op gebruik gebaseerd inkomstenbeheer alleen maar groeit.
De 4 cruciale stappen voor op gebruik gebaseerde facturering
Van het bepalen van de juiste waardemaatstaf tot het factureren van het juiste bedrag aan de klant op het juiste moment, dit zijn de cruciale stappen om te overwegen bij het implementeren van een financieel sterk consumptiemodel.
Op gebruik gebaseerde prijzen en de ‘regel van 3’
Subscribed.com over hoe bedrijven met succes een op gebruik gebaseerde prijsstrategie kunnen ontwerpen en implementeren om de perceptie van de klantwaarde te vergroten en de omzet te laten groeien.
Prijs- en omzetherkenning: twee kanten van een zeer waardevolle medaille
Dit Zuora-artikel wijst op het belang van samenwerking tussen uw prijsteam en inkomstenteam – de twee zijn tenslotte met elkaar verbonden.
Stimuleer groei met op gebruik gebaseerde prijzen
Terwijl bedrijven met op gebruik gebaseerde prijzen een snellere groei zien in vergelijking met bedrijven zonder gebruiksprijzen, is er een omslagpunt waar de groei uiteindelijk tot stilstand komt.